Spelen en bewegen

Bij de Meester Kremerschool geloven we in het belang van spel, expressie en fysieke activiteit voor de ontwikkeling van onze leerlingen. We zorgen voor een geïntegreerd aanbod dat kinderen stimuleert in hun groei, creativiteit en lichamelijke gezondheid.

Spelend Leren

Voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2 is spel de kern van het leren. We gebruiken spel als uitgangspunt voor thema's die herkenbaar en betekenisvol zijn voor kinderen. Door middel van deze thema's, die nauw verbonden zijn met speelmogelijkheden, koppelen we spel aan concrete leerdoelen. Dit transformeert spel in spelend leren, waardoor kinderen spelenderwijs belangrijke vaardigheden en kennis opdoen.

Bewegend leren op de X-Wall

Sinds vorig schooljaar hebben we de beschikking over een interactieve X-Wall, waarbij onze leerlingen op een leuke en actieve manier kunnen leren!

Expressie en Kunst

Ons onderwijs in expressie is deels geïntegreerd met taal- en bewegingsonderwijs. We gebruiken de methoden "Moet je doen" en "Uit de Kunst" voor handvaardigheid, tekenen, dans en drama. Daarnaast betrekken we projecten van centra voor kunstzinnige vorming en bibliotheekinstellingen om een rijke, creatieve ervaring te bieden.

"De school is klein en de juffen en meesters helpen je heel goed"

Lily
groep 6

Bewegingsonderwijs

Dagelijks staat bewegingsonderwijs op het rooster voor onze kleutergroepen. De activiteiten vinden plaats in de klas, in het speellokaal en op het schoolplein. Alle leerlingen krijgen bewegingsonderwijs van een vakdocent gym. Vanaf groep 3 vinden de lessen plaats in sporthal De Blijk, waarbij gymkleding en sportschoenen verplicht zijn. Elk jaar organiseren we een sport- en speldag die samenvalt met Koningsdag, en we bieden seizoensgebonden activiteiten zoals schaatsen en naschoolse sportworkshops. Verder krijgen alle leerlingen in het eerste halfjaar judoles en in het tweede halfjaar dansles.

Deze combinatie van spel, kunstzinnige vorming en bewegingsonderwijs stelt ons in staat om een omgeving te creëren waarin elke leerling zich volledig kan ontwikkelen op zowel cognitief, sociaal-emotioneel als fysiek vlak.