STER-methode
Op de Meester Kremerschool gebruiken we de STER-methode om een compleet beeld van elk kind te vormen. Deze methode stelt ons in staat om de echte onderwijsbehoeften van de leerlingen te identificeren en hierop in te spelen.
Deze benadering gaat verder dan de traditionele focus op academische prestaties. Wanneer een leerling bijvoorbeeld moeite heeft met een rekentoets, betekent dit niet per se dat we alleen meer sommen moeten oefenen. Er kan iets in de leer- of leefomgeving zijn dat invloed heeft op de leerprestaties. De STER-methode helpt ons de onderliggende oorzaken te begrijpen en effectief aan te pakken.
"Ik kijk ernaar uit als we weer op de X-Wall mogen"
Deze manier van werken wordt continu verder ontwikkeld en verfijnd. We zijn toegewijd om deze aanpak te optimaliseren, zodat we elk kind de ondersteuning kunnen bieden die het verdient.
Door middel van de STER-methode zetten we een belangrijke stap naar een onderwijs dat elk kind ziet en waardeert in zijn of haar unieke capaciteiten en behoeften.