Aanbod taalonderwijs
Vorig schooljaar zijn we gestart met de methode Taaljacht in de groepen 4 t/m 8 en Logo in groep 3 om ons taal-, spelling- en woordenschatonderwijs te verbeteren. Dit schooljaar staat in het teken om ons huidige aanbod nog beter af te stemmen op onze doelgroep. Aan het einde van het schooljaar willen we een kwaliteitskaart hebben, waarin de doorgaande lijn is vastgelegd.
Leerlingen: aandacht voor jouw groei
Dit schooljaar is onze ambitie dat onze leerresultaten, zowel individueel als op groepsniveau, blijven verbeteren. Criteria die we hiervoor hanteren is dat al onze leerlingen lezen op het minimale AVI-niveau, we in alle groepen dezelfde rekentaal horen en zien en de inzet van blokplannen om het aanbod uit de methode aan te vullen. We zullen dit monitoren door geregelde groepsbezoeken en de evaluatie in vergaderingen en tijdens gezamenlijke studiemomenten.
Medewerkers: optimaal werkgeluk
Bij de Meester Kremerschool geloven we dat gemotiveerde en gelukkige medewerkers de sleutel zijn tot goed onderwijs. Om medewerkers de ruimte te geven, zijn alle groepsleerkrachten een middag vrijgeroosterd van lesgevende activiteiten om met elkaar lessen voor te bereiden, gesprekken te voeren met elkaar en de intern begeleider over individuele leerlingen of de groep, maar ook om individuele leerlingen te begeleiden.
Ouders: van tevreden naar actief
De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om ons onderwijs te verbeteren. Uit de resultaten van de SuccesSpiegel blijkt dat onze ouders tevreden zijn over de school en onze toegankelijkheid. We gunnen het onze leerlingen om naast het leren uit boeken ook betekenisvolle ervaringen op te doen, die hen hun leven lang bijblijven. Hiervoor hebben we een actieve ouderpopulatie nodig. Dit schooljaar willen we een stevig fundament leggen, zodat deze activiteiten duurzaam kunnen worden georganiseerd.